Yurtdışında Pazarlama, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Okumak İçin Bir Rehber

En son güncellendiği tarih: 10 Oca 2018



Pazarlama sektörü küresel bir kitleye ulaşma yönünde ilerlemektedir. Modern yayıncılık yöntemleri, dijital medya ve sosyal medya bu mesleği küresel pazarlarla yönlendiriyor, uluslararası bir pazarlama eğitimi sizi gelecekte olağanüstü başarılara imza atmaya hazırlar. Sizi bir sonraki aşamaya taşıyacak olan eğitim serüveni için yurtdışında eğitim almaya karar verin.


NEDEN YURTDIŞINDA PAZARLAMA EĞİTİMİ ALMALISINIZ?

Pazarlama, dünyanın herhangi bir yerinde yurtdışı eğitimi almak için en popüler alanlardan biridir. Akademik hedeflerinize yurtdışında ulaşmayı seçmek, ulusal ve kültürel kalıpları aşarak satış sanatında yenilikçi yaklaşımlar edinmenizi sağlar. Yurtdışında pazarlama okumak bunun dışında iletişim becerilerinizi geliştirmek ve hedef kitlenizin toplumsal yapısını ve uluslararası pazarların iletişim ağlarını anlamanız için bir fırsat sunar. Pazarlamayı yurtdışında okumamak için bir sebep bulmakta oldukça zorlanacaksınız!


YERLER

Küresel geçerli bir meslek olduğu için, dünyanın dört bir yanındaki büyük üniversiteler yurtdışı pazarlama eğitimi programları sunmaktadırlar. Okuyabileceğiniz ülke olanaklarını sınırlayın başlıca unsur dil sorunudur, çünkü birçok üniversite pazarlama derslerini kendi ülke dillerinde vermeyi tercih etmektedir. İki dilliyseniz (veya iki dilli olmak istiyorsanız), pazarlamayı İngilizce konuşmayan bir ülke de okumanız, dil gelişiminize önemli katkı sağlayabilir.

Dünyanın en iyi pazarlama eğitimi programları sunan ülkelerin sayısı ve çeşitliği çoktur, bunlardan bazıları Avustralya, İspanya, Hindistan ve Singapur’dur . Ancak Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Kanada da pazarlama eğitimi programlarının kalitesi ile bilinirler. Tüm bu ülkelerdeki en iyi üniversiteler girmek isteyen çok sayıda öğrenci vardır ve çok rekabetçi ortamlar mevcuttur, ancak ne mutlu ki birçok pazarlama yurtdışı eğitimi programı da sunulmaktadır, bunlar değişim programları veya başka şekilde bu üniversitelere girişinizi sağlayabilirler.

Karar verme aşamasına gelindiğinde, gerçekten yurtdışında pazarlama okumak için en iyi ülke yoktur; bu tamamen kişisel ve mesleki ilgi alanınıza bağlı vereceğiniz bir karardır. Sizi en çok geliştirecek ülkeyi veya gelecekte yurtdışında çalışmayı düşünebildiğiniz bir ülkeyi seçmeye çalışın. Yurtdışında pazarlama okurken hangi fırsatlar karşınıza çıkacağınız hiç bilemezsiniz!


YURTDIŞINDA PAZARLAMA EĞİTİMİ

Pazarlama çok yönlü akademik bir alandır ve bu alanda sunulan derslerin hepsi birbirinden farklı yapılarda ve kapsamlarda sunulmaktadır. Genelde yurtdışında pazarlama eğitiminde lisans ve mastır programları sunulur, bu çeşitliğe bağlı olarak farklı mezuniyet dereceleri de mevcuttur, örneğin B.A. (Bachelor of Arts (Sosyal Bilimler Lisans Derecesi) bu program pazarlamanın daha fazla insani ve sosyal bilimler yönüne odaklanır), B.S. (Bachelor of Sciences (Fen Bilimleri Lisans Derecesi) bu program pazarlamanın daha fazla matematiksel ve analitik yönüne odaklanır) veya M.B.A (Master of Business Administration (İşletme Mastırı) bu program pazarlamanın yönetimsel ve idari yönüne odaklanır). Bazı birleştirilmiş pazarlama programları spor pazarlamasını, çevrimiçi pazarlamayı, karar verme bilimini ve pazarlama ile işletme alanlarını içerir. Yurtdışında pazarlama eğitimi almak isteyen öğrencilerin ortak odakları özellikle uluslararası pazarlamadır. Yurtdışında yabancı bir üniversitede pazarlama eğitimi alırsanız birçok farklı derse katılma olanağına da sahip olursunuz; ancak belli hedeflere odaklı yurtdışı pazarlama eğitimi programlarında, ders seçimi olanaklarınız program içerisinde sunulan birkaç farklı ders ile sınırlı olur.